Неділя, 05.12.2021, 03:52
КРИВОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ТРАНСПОРТНО-МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЛІЦЕЙ
Вітаю Вас Гість | RSS

НАЗАВЖДИ В ПАМ'ЯТІ
Меню сайту
Ми в СОЦМЕРЕЖАХ
САЙТИ ПЕДАГОГІВ
  • БІБЛІОТЕКАР КПТМЛ - ДОРОДОНЦЕВА ЛАРИСА МИХАЙЛІВНА
  • Міні-чат
    Наше опитування
    Оцените процесс обучения в лицее
    Всього відповідей: 321
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Відкрите засідання літературного кафе

    «Дякую тобі, любове!»(творчість Анни Ахматової та Лесі Українки)

       Мета: дослідити тему кохання в творчості Анни Ахматової та Лесі Українки; удосконалювати навички виразного читання, зв’язного мовлення; сприяти вихованню естетичних смаків учнів, культури почуттів, шанобливого ставлення до кожної людини як до неповторної особистості.

       Обладнання: фотографії А.Ахматової та Лесі Українки, аудіо та мультимедійна техніка і матеріали, народний музичний інструмент, імпровізовані театральні майданчики, тексти творів.

    Хід заходу

    • Звучить лірична музика. Слайд 1 (тема заходу).

    1.Учитель української літератури: Доброго дня, ми раді вітати вас на черговому засіданні  літературного кафе, яке сьогодні проведу я, викладач української літератури, Яценко Олена Василівна, та викладач зарубіжної літератури, Сафоненко Світлана МиколаЇвна.  Сьогодні ми намагатимемось на матеріалі вивчених творів збагнути одну з основних істин життя: любов могутня, всесильна, всепрощаюча, божественна, безкорислива, життєдайна. Тому тема нашого засідання «Дякую тобі, любове» ( творчість Анни Ахматової та Лесі Українки), присвячена почуттю, до якого не байдужа жодна в світі людина. Це – кохання.

    2.Учитель зарубежной литературы: Сегодня вы должны еще раз осознать, что каждый шедевр литературного искусства следует изучать осторожно, тщательно, и самое главное – внимательно, чтобы вдруг не потерять что-то истинное, не пройти мимо чего то настоящего. Мы будем учиться любить.

         - Звучит лирическая музыка, ученица читает стихотворение А.Ахматовой «Любовь».  (Семянкина Инна)

    3.1-й ведучий: «Я кохаю тебе», «Ай лав ю», «Аморе», «Дже та мІ». Ці слова звучать усіма мовами світу сотні, ні, тисячі років, надаючи нашому життю прекрасних барв. Ці слова линуть із уст закоханих в Парижі, Києві, Амстердамі, Римі тихими літніми вечорами і росяними ранками, під гарячими променями полудневого сонця чи в літню зоряну ніч.(під час слів ведучого показують слайди «Закохані в Парижі», «Закохані в Києві», «Закохані  в Амстердамі», «Закохані в Римі».

    4.2-й ведущий:  Во все времена, во все века, на каком бы уровне развития не была литература данной страны, тема любви была неисчерпаемой.

    5.1-й ведучий: До цієї теми завжди звертались поети і художники, композитори і скульптори, драматурги і філософи, письменники і барди: Шекспір, Рафаель, Рембрант, Чайковський, Шевченко. Послухайте, будь ласка, пісню про кохання у супроводі давнього українського музичного інструменту, бандури, «Зацвіла в долині червона калина» на слова вірша Тараса Григоровича Шевченка.

         -Звучить пісня «Зацвіла в долині червона калина» (Вербицький Д., Устінова Л., Семянкіна І.).

    6.2-й ведущий: Иногда любовь была основной проблемой, которую решали герои на пути к заветному счастью, иногда она вдохновляла молодую поэтессу или опытного творца на создание шедевра, а иногда само произведение было нежностью, исповедью, синей птицей, а иногда сама жизнь становилась безграничной любовью.

         -Звучит стихотворение «Я согласилась бы со словами Мольера» (Ефименко Л.)

    7.Учитель української літератури: Сьогоднішня наша розмова про двох незвичайних особистостей, двох жінок, Анну Ахматову та Лесю Українку. Близько півстоліття розділяє їхнє життя, їхню творчість, але в серці кожної з них  жило те піднесене почуття, що дозволяє бачити у світі нові реальності, зрозуміти сенс життя, пізнати своє – справжнє призначення. Сьогодні ми відкриємо для себе трохи іншу Лесю Українку – не тільки «дочку Прометея» чи співачку «досвітніх огнів», але насамперед вразливу люблячу жінку, яка не криється ні зі своїм почуттям, ні зі своєю слабкістю. Цим її інтимна лірика близька нам і зрозуміла. Вона в нашій уяві перетворює поетесу легенду на прекрасну жінку, яка вміла любити…

         -учениця читає вірш Лесі Українки «Відповідь» (Ножка Ю.)

    8.2-й ведущий: Что же такое любовь? На мой взгляд – это взаимопонимание и взаимоуважение. А что такое любовь в вашем понимании? (ответы учеников: это чувство счастья и постоянного праздника;  это когда тебя понимают без лишних слов и расспросов; любовь – это когда твоя радость удваивается в душе любимого, а грусть делится пополам).

    9.1-й ведучий: А що, на ваш погляд, краще – кохати самому чи бути коханим? (відповіді учнів:  приємно, коли тебе кохають, а кохати самому – краще; кохати навіть без взаємності – щастя; треба кохати самому з маленькою надією колись бути коханим; краще самому страждати від  нерозділеного кохання, ніж бачити, як хтось страждає від того, що ти не можеш відповісти взаємністю.

    10.Учитель української мови: Леся обрала «кохати». Які ж вони прекрасні – ці листи закоханої жінки.

         -учениця читає вірш у прозі «Твої листи завжди пахнуть трояндами…» на фоні слайда «Весна». (Штефан Н.)

    11.Учитель української літератури: Чи є в світі людина, яка б не хотіла кохати і бути коханою, яка б не мріяла про взаємність почуттів?  Кохати і бути коханим – тільки в такій гармонії людина відчуває себе людиною.   Не завжди кохання буває взаємним, та гірше, коли його немає взагалі.

         -відеофільм  «Гра долі –Сергій і Леся».

    12.Учитель зарубежной литературы: Такой была история любви выдающейся украинской поэтессы   Леси Украинки. А полстолетия спустя еще одна гениальная поэтесса любила искренне, мужественно, героически, нежно. В своих произведениях она раскрывала перед читателем одну неопровержимую истину- любовь может принести боль, но всегда нужно оставаться Человеком, Всепрощающей Женщиной, способной подарить жизнь.

         -ученица читает стихотворение А.Ахматовой «Синий вечер».

    13.Учитель української літератури: Мабуть, так уже влаштоване життя, що радість і сум у ньому ідуть поруч. Свої найкращі вірші інтимної лірики Леся Українка присвятила тому, хто помер на її руках з думками про іншу жінку. Але знаючи про те, що її кохання невзаємне, вона їде до нього, щоб бути з ним до останньої хвилини.

         -учень читає вірш «Все, все покинуть, до тебе полинуть» (Ткачук С.).

    14.Учитель української літератури: У житті так часто буває, що велике кохання змінюється гіркотою розчарування. Хотілося б, щоб у житті ви розминулись з цим. Більшість з вас впевнена, що як би не було важко, знайде сили, щоб забути того, хто виявився негідним вашого почуття. Але обов’язково буде той, хто завжди носитиме в серці муку, а хтось прагнутиме залишитися друзями – «не робити пекла тому, хто ще вчора був найдорожчим».

         -учень читає вірш Лесі Українки «Хто вам сказав, що я слабка» (Сомов О.)

    15.Учитель української літератури:Так писала про себе Леся у 1911 році, коли вона буквально за 12 днів створила шедевр, ім’я якому – «Лісова пісня».  Саме в цьому творі криється відповідь на запитання – що робити, відповідаючи на зраду?

         -сценка «Монолог Мавки» на фоні слайду «Зимовий ліс».

    16.Учитель української літератури: За українською міфологією Мавки не мають душі, але Мавка Лесі Українки отримала її у стражданнях. Кохання зробило її людиною. Умирає тіло, але дух зберігає всі скарби. Тому справжні закохані у своїй вічній любові залишаються разом.

         -видеоклип песни на слова А.Ахматовой «О жизнь без завтрашнего дня».

         -стихотворение «Любовь долготерпима и милосердна»

    17.Учитель зарубежной литературы про историю любви Анны Ахматовой и Николая Гумилева.

         -сценка «А.Ахматова и Н.Гумилев» на фоне слайда «Весенний парк».

    18.Учитель зарубежной литературы: Что же объединяет истории любви Анны Ахматовой и Леси Украинки. Их любовь не была взаимной, но она оставила неизгладимый след в душах этих великих поэтесс, а нам, читателям, гениальные стихотворения про любовь,  которая помогает пережить трудности и боли , которые встречает человек на своем жизненном пути.

         -ученик исполняет под гитару песню «Зачем топтать мою любовь».

    19.Учитель української літератури: Після розлуки з коханими і Анна Ахматова, і Леся Українка влаштували своє особисте життя – Анна декілька разів виходила заміж, до кінця свого життя Леся була у шлюбі з Климентом Квіткою (слайд «Климент Квітка»). Але справжнім в житті обох жінок було те,єдине кохання, спогади про яке лягли в основу їх інтимної лірики.

         -звучить вірш Лесі Українки «Квіток, квіток, як можна більше квітів» (Сімаков В.)

    20.Учитель української літератури: Сьогодні разом із Лесею Українкою і Анною Ахматовою ми вирішували проблеми, які в усі часи хвилювали людей. Щиро вірю, що це допоможе вам у житті. Бабаю вам зустріти велике кохання, що осяє душу й серце, що окрилить і піднесе у височінь, що навчить дивитися на світ щасливими очима і дякувати за кожну хвилину під цим небом. Хай не тлякає вас те, що за велике кохання платять дорого. Воно варте того.

    21.Учитель зарубіжної літератури:

         - відео кліп з фільму «Веселые ребята», песня «Как много девушек хороших».


    Вхід на сайт
    Календар
    «  Грудень 2021  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Україна-наш дім)
    Пошук
    Архів записів
    Друзі сайту
  • Президент України
  • Верховна Рада України
  • Департамент освіти та науки Дніпропетровської ОДА
  • Навчально-методичний центр ПТО у Дніпропетровській області
  • Криворізький міський методичний центр ПТО
  • Дніпропетровський індустріально-педагогічний технікум
  • Наші фотографії
  • ФОТОАЛЬБОМ
  • ФОТОАЛЬБОМИ
    Copyright MyCorp © 2021
    Створити безкоштовний сайт на uCoz