Неділя, 05.12.2021, 03:20
КРИВОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ТРАНСПОРТНО-МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЛІЦЕЙ
Вітаю Вас Гість | RSS

НАЗАВЖДИ В ПАМ'ЯТІ
Меню сайту
Ми в СОЦМЕРЕЖАХ
САЙТИ ПЕДАГОГІВ
  • БІБЛІОТЕКАР КПТМЛ - ДОРОДОНЦЕВА ЛАРИСА МИХАЙЛІВНА
  • Міні-чат
    Наше опитування
    Оцените процесс обучения в лицее
    Всього відповідей: 321
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

     

     

    Ваша власна поведінка — найвирішальніша річ. Ви думаєте, що виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте чи наказуєте їй.

    Ви виховуєте і в кожну мить вашого життя, навіть тоді, коли вас немає вдома» (С.А.Макаренко).

         Соціально-психологічна служба ліцею має на меті збереження та укріплення психологічного здоров’я дітей, гармонійний розвиток та соціальну адаптацію сучасних умов життя.

         Очолюють роботу соціально-психологічної служби практичний психолог Лисенко Наталя Іванівна та соціальний педагог Біла Лариса Олександрівна.

        Працівники соціально-психологічної служби  виконують науково-практичну роботу: соціально-психологічні вимірювання, консультаційну, корекційно-профілактичну, захисту, прогностичну та просвітницьку функції. Організація їхньої роботи базується на поєднанні таких компонентів: соціально-психологічного супроводу розвитку учнів; заходів, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень; запиту і специфіки навчального закладу; річного, місячного планів роботи.

         Соціально-психологічною службою використовуються різні види робіт:
         1) Психодіагностика психологічне  обстеження учнів, батьків та педпрацівників.  Моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнівської молоді, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання. Все це  реалізується завдяки використанню  різних методик, тестів, опитувальників На підставі результатів психодіагностичних досліджень робиться висновок про подальшу корекцію або консультаційну роботу

         2) Психологічне консультування  – допомога усім учасникам педагогічного процесу  в  активізації  внутрішніх потенцій для вирішення виникаючих  проблем в адаптации, розвитку  та розширенні особистісного  потенціалу.

         3) Психокорекційна – здійснення психолого-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи. Робота направлена на подолання негативних явищ в учбовому закладі, в сім'ї, в соціальному оточенні та розвиток здібностей, формування особистості учня. З цією метою в ліцеї працює психологічний клуб «Пізнай себе», який веде практичний психолог ліцею, – Кликова Оксана Олександрівна. Вона проводить тренінги, ігри для особистісного розвитку, самопізнання, корекції міжособистісних відносин, поведінкових аспектів учнів тощо, враховуючи запити самих учнів;

         4) Психологічне  просвітництво формування у педагогів та батьків потреби у набутті й використанні знань про  розвиток  дітей, з метою створення оптимальних умов для оптимізації відносин. Формування  у учнів такої потреби, з метою самопізнання, саморозвитку й самовдосконалення.


         5) Психопрофілактична робота, суть якої полягає в своєчасному  попередженні відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, в міжособистісних стосунках, запобіганні  конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі .
     
         У цьому напрямі проводяться різні заходи, ми співробітничаємо з центром соціальних служб для сім'ї, дітей і молоді, службами у справах дітей, Кримінальною міліцією у справах дітей, закладами охорони здоров"я та благодійними організаціями.

          Соціальний педагог - це одна із головних фігур  у навчальному закладі, яка покликана об'єднати зусилля сім'ї, навчального закладу, громадськості для надання допомоги учню.

         Соціальний педагог організує виховну роботу в групі, яка направлена на формування загальної культури особистості, адаптацію особи до життя в суспільстві, поваги до оточуючої природи. Він вивчає психолого-педагогічні особливості учнів та їх мікросередовища, умови життя , виявляє інтереси та потреби, труднощі та проблеми, конфліктні ситуації, відхилення у поведінці та своєчасно надає соціальну допомогу та підтримку , виступає посередником між учнем та ліцеєм, сім'єю, соціумом, та органами влади. 
         Соціальний педагог сприяє реалізації прав та свобод учнів, створенню комфортної та безпечної обстановки, забезпеченню охорони їх життя та здоров'я. Допомагає педагогічному колективу створити умови для розвитку талантів. Розумових та фізичних здібностей учнів позаурочний час. 

         Соціальний педагог взаємодіє з вчителями, батьками(або особами, які їх замінюють), спеціалістами соціальних служб для надання допомоги учням, дітям, що потребують опіки та піклування, дітям з обмеженими фізичними можливостями, а також тим, які потрапили в складні життєві обставини. 

         Соціальний педагог приймає участь розробці, затвердженні та реалізації освітніх програм та несе відповідальність за якість їх виконання в межах своєї компетенції.

         Соціальний педагог в організації своєї роботи віддає перевагу створенню здорового мікроклімату в колективі, гуманізації міжособистісних відносин, сприяє реалізації здібностей кожного, захисту інтересів учнів, організації дозвілля, включенню в соціальну корисну діяльність, вивчає проблеми учнів та вчителів, приймає їх до вирішення.

         Соціальний педагог підтримує постійний зв'язок з сім'ями учнів. Особлива увага приділяється проблемам захисту дитини від батьківської жорстокості, егоїзму.

         Вплив на людину - це процес педагогічної та психологічної дії.

          Що ж є головним у роботі соціального педагога, чим вона відрізняється від роботи педагога - предметника і, навіть, класного керівника?

         Соціальний педагог працює з окремою особистістю, з окремою дитиною, підлітком, а якщо працює з групою, то невеликою, якщо з сім'єю, то й тут з кожним окремо.

         Соціальний педагог працює в сфері захисту дитини, підлітка, надає йому соціальну допомогу; він повинен вміти організувати її навчання. Її реабілітацію та адаптацію.

         Сьогодні освіта вважає першочерговим в своїй діяльності виховання дитини і тому змінює свої форми та методи роботи.

         Соціальний педагог допомагає батькам та учняму нормалізації відносин, встановлює причини невідвідування учнями навчання. Він виявляє сім'ї, які потрапили в складні життєві обставини та являються функціонально-неспроможними, дітей, які відстають у фізичному та розумовому розвитку, страждають від знедоленості.

         Соціальний педагог виявляє дітей, які потребують соціальної допомоги. Це діти, що не встигають; діти, які переживають стреси або в колективі однолітків, або в сім'ї; це хворі діти або ті, хто палить, вживає алкоголь чи наркотики. Частіше за все вони перебувають на обліку в ССД. А також це обдаровані діти.

         Інколи допомога таким дітям може полягати тільки у тому, щоб розібратися в їх відносинах з оточуючими. В іншому - навчити контролювати свої вчинки, бути впевненими у собі. Але в обох випадках від соціального педагога вимагається сердечність та чутливість.

         Сьогодні актуальною є недостатність секцій та клубів, гуртків, тобто дуже мало дітей, які проводять своє дозвілля організовано. Соціальний педагог стає організатором позакласного часу учня, об'єднуючись у виховній роботі з батьками.
         Соціальний педагог координує роботу педагогічного колективу з важкими дітьми, з соціальним мікросередовищем та громадськістю мікрорайону, що є важливим. Він періодично інформує педагогічний колектив ліцею про психологічний клімат у групах, про кожного складного учня та про надання йому допомоги.

         Для батьків:

         Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У ліцеї він є громадським інспектором з охорони дитинства.
         Соціальний педагог:

    - здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;

    - приймає участь в організації безкоштовного харчування учнів з малозабезпечених родин та учнів інших пільгових категорій;

    - бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх (паління, алкоголізму, наркоманії; дитячої злочинності тощо), пропаганди здорового способу життя, статевого виховання молоді;

    - допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;

    - проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють (індивідуальні бесіди, виступи на батьківських зборах); 

    - є посередником між школою, сім'єю, державними установами по захисту прав дітей та громадськістю; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей і підлітків.
    Для учнів:

    У яких випадках звертатися до соціального педагога?

     - якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;

     - якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;

     - якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;

     - і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...


    РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА   /2018-2019/vyxovna/plan_roboti_pp_na_2018-2019n.r..docx

    ПЛАН ЗАХОДІВ З ПРОФІЛАКТИКИ НАСИЛЬСТВА    /2018-2019/vyxovna/plan_zakhodiv_profilaktika_nasilstva.docx

    ПЛАН ЗАХОДІВ З ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ  /2018-2019/vyxovna/plan_buling.docx

    ПЛАН ЗАХОДІВ З ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ у 2019-2020 році /bulling/plan_zakhodiv_protidiji_bulingu.docx

     


    Вхід на сайт
    Календар
    «  Грудень 2021  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Україна-наш дім)
    Пошук
    Архів записів
    Друзі сайту
  • Президент України
  • Верховна Рада України
  • Департамент освіти та науки Дніпропетровської ОДА
  • Навчально-методичний центр ПТО у Дніпропетровській області
  • Криворізький міський методичний центр ПТО
  • Дніпропетровський індустріально-педагогічний технікум
  • Наші фотографії
  • ФОТОАЛЬБОМ
  • ФОТОАЛЬБОМИ
    Copyright MyCorp © 2021
    Створити безкоштовний сайт на uCoz