Четвер, 09.12.2021, 06:21
КРИВОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ТРАНСПОРТНО-МЕТАЛУРГІЙНИЙ ЛІЦЕЙ
Вітаю Вас Гість | RSS

НАЗАВЖДИ В ПАМ'ЯТІ
Меню сайту
Ми в СОЦМЕРЕЖАХ
САЙТИ ПЕДАГОГІВ
  • БІБЛІОТЕКАР КПТМЛ - ДОРОДОНЦЕВА ЛАРИСА МИХАЙЛІВНА
  • Міні-чат
    Наше опитування
    Оцените процесс обучения в лицее
    Всього відповідей: 321
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Криворізький професійний транспортно-металургійний ліцей

    ШЕВЧЕНКІВСЬКІ ЧИТАННЯ 2016 р.

    Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття…

        Мета: у рамках відзначення 2002-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка, розширити знання учнів про життя і творчість Великого  Кобзаря; розвивати мислення, творчу уяву, вміння аналізу ліричних творів, виразність читання; виховувати художній смак, патріотизм, любов до свого народу.

        Обладнання: портрет Шевченка, виставка книг про життя і творчість поета, відео та аудіо презентації.

    Хід проведення заходу

    1. Звучить пісня у супроводі бандури на слова вірша Т.Шевченка «Зацвіла в долині червона калина».

    Слайд 1 «Шевченківські читання».

          2.Вступне слово вчителя: Шановні присутні. Цією чудовою піснею на слова вірша Т.Г.Шевченка «Зацвіла в долині червона калина» ми розпочинаємо наш традиційний урочистий захід – «Шевченківські читання». 9 березня цього року не тільки Україна, але й увесь світ відзначив 202 роки від дня народження  генія, поета, мислителя, художника, пророка, батька українського народу – Т.Г.Шевченка. Для всього світу вже понад півтора століття слово Україна нерозривно пов язане з ім ям Т.Шевченка,  якому судилося стати глашатаєм мрій і прагнень народу, символом своєї нації та країни. Духовним батьком, творцем і рятівником української мови і нації став Великий Кобзар – національний поет, який розкрив душевне багатство українського народу, осмислив минуле, сучасне і майбутнє України. Шевченко оспівав свою вишневу Україну в безсмертних поезіях, прославив її мирних, працьовитих людей, став на захист чесного імені і славного минулого любої його серцю Батьківщини. Він для українського народу не лише геніальний поет і художник. Він – це його сумління, совість, бунтівний розум, ніжне щире серце, сповнене великою любов ю і безмежним стражданням. Кожна нація має свого Пророка. Україна – країна смутку і краси, країна, де найбільше любили волю і найменше її мали, подарувала нам Шевченка, життя якого таке дивне, що схоже на легенду.

       3.Демонстрація відео «Обличчя історії – Шевченко».

       4.Слово вчителя: Запрошуємо вас взяти участь у «Шевченківських читаннях», які будуть проходити у формі конкурсу читців. Його оцінюватиме журі за слідуючими критеріями: знання тексту та виразність. Відкривайте для себе Шевченка, читайте «Кобзар», адже сам поет дуже любив читати вголос, роздавав свої рукописи і тому був знаний ще за свого життя.  Він – наша гордість, наша слава. Сповнюйтеся духом Шевченкового слова, щоб відчути себе дітьми народу, який жив, живе і буде вічно жити. Від того, чи знайдеться місце для Шевченка в храмі власної душі кожного з нас, залежить, ким ми є, і ким ми будемо.

       5.Конкурс читців(перед виступом учасника вчитель коротко характеризує твір).

    -поема «Гайдамаки» 1841р. (Сімаков Д.)

    Герой цього твору – повсталий народ, гайдамаки, учасники народного повстання, яке в історії України названо Коліївщиною на з Максимом Залізняком та Іваном Гонтою. Шевченко вважає їх справжніми героями, звеличує їх мужність і душевну красу.

    -поема «Сон» 1844 р. (Чабанюк Б.)

    Цю поему поет написав після повернення з України під враженням страждань своїх земляків. У цьому творі картини страждання гноблених протиставляються зображенню мізерності царів та їх підданих. Форма сну підкреслює нереальність такого жахливого існування людини.

    -поема «Кавказ» 1845 р. (Коломоєць Д.)

    Це роздуми ліричного героя про несправедливість і жорстокість світу та лицемірство пануючого класу. Але поет вірить, що Господь допоможе народу в його боротьбі за краще життя».

    -вірш «Заповіт» 1845 р. (Годний А., Карпенко І.)

    У грудні 1845 р., гостюючи на Переяслівщині, Шевченко захворів на запалення легенів і вирішив написати прощального вірша. Коли ми читаємо його рядки, то починаємо розуміти свою відповідальність за долю нашої Батьківщини. Шевченко спонукає своїх співвітчизників скинути з себе кайдани і боротися за краще життя, будувати нову, вільну сім ю народів.

    -вірш «Садок вишневий коло хати» 1847 р. (Ткачук С.)

    Цей вірш Шевченко написав за гратами. У ньому звучить туга за Україною, де квітучі сади, мирна хліборобська праця, дружина, родина, спів соловейка. Про це мріяв поет, але не судилося. Вірш став своєрідною візитівкою України у світі.

    -вірш «Мені 13-й минало» (Мотавкін С.)

    Цей вірш присвячений першому коханню Шевченка – Оксані Коваленко, в яку закохався 15-річний сирота. Оксана була на три роки молодша за Тараса і жила по сусідству. Їхні рідні, дивлячись на забави своїх дітей, думали, що вони одружаться. Але кріпак-козачок Тарас мусив їхати зі своїм паном до Вільна. Розлука була несподіваною і довгою. У рідну Кирилівку Шевченко приїхав лише через 14 років вже вільною людиною, столичним художником і поетом. На той момент Оксана вже 3 роки була заміжня, доглядала 2 дочок, народжених від кріпака.

    -поема «І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм» 1845 р.

    Це один з найвидатніших і найпророчіших творів поета. У ньому Шевченко критикує українську еліту, яка зневажає народ, і закликає до соціального примирення заради відродження нації.

       6.Слово вчителя:  Тільки що ви прослухали уривок із геніального твору Шевченка, багато рядків якого стали афоризмами. А ще – це послання крізь століття до нас, сучасних українців. У них – відповіді на найболючіші питання, які треба вирішувати українцям заради збереження нашої Батьківщини. Давайте проаналізуємо крилаті вислови твору.

    - «В своїй хаті своя правда, і сила, і воля» - український народ має всі підстави для формування незалежної держави, адже має свою мову, культуру, історію.

    - «Нема на світі України, немає другого Дніпра» - треба любити Батьківщину, бо вона – одна, як і Дніпро.

    - «Одцурається брат брата і дитини мати» - передбачення того, що еліта гірше ляха розіпне свій народ.

    - «Якби ви вчились так як треба, то й мудрість би була своя» - не така, як у раціональних німців з холодним бездушним розумом.

    - «І чужому найчайтесь, і свого не цурайтесь» - треба брати найкраще у інших народів, але тільки те, що не заперечує національних пріоритетів.

    - «Обніміте ж, брати моЇ, найменшого брата» - основа української душі – це любов до людини, заповідана Іісусом.

    7.Перегляд презентації «Шевченко-художник» (журі підводить підсумки).

    8.Слово вчителя: Нині ми вклоняємося національному поету, причащаємося його пророчою поезією і натхненною піснею. Ми розбуджуємо в собі непобориму правду й велику мудрість Кобзаря, скріплюючи свою віру пророчими рядками:

                                         І на оновленій землі

                                         Врага не буде супостата.

                                         І буде син, і буде мати,

                                         І будуть люди на землі.

     


    Вхід на сайт
    Календар
    «  Грудень 2021  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Україна-наш дім)
    Пошук
    Архів записів
    Друзі сайту
  • Президент України
  • Верховна Рада України
  • Департамент освіти та науки Дніпропетровської ОДА
  • Навчально-методичний центр ПТО у Дніпропетровській області
  • Криворізький міський методичний центр ПТО
  • Дніпропетровський індустріально-педагогічний технікум
  • Наші фотографії
  • ФОТОАЛЬБОМ
  • ФОТОАЛЬБОМИ
    Copyright MyCorp © 2021
    Створити безкоштовний сайт на uCoz